.

.

سایت تخصصی گیتار برای پارسی زبانان عزیز
از گیتار خود لذت ببرید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

راهنمای استفاده از وبلاگ (ثابت)

جمعه, ۴ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۲۹ ب.ظ

با سلام خدمت تمام دوستان عزیز.

- برای استفاده ی درست از این وبلاگ بهتره که گیتارتون کوک باشه وگرنه آکوردا براتون رو گام اصلی نیست !
برای کوک کردن گیتار اگه تیونر دارید که هیچ ، اما اگه ندارید از نرم افزاری که در ادامه ی مطلب گذاشتم استفاده کنید؛ فقط هم به یک میکروفون نیاز دارید. توضیحات در ادامه ی مطلب هست ...

- در خصوص نحوه گرفتن آکوردها با گیتار هم در ادامه ی مطلب توضیحاتی هست ...

دریافت برنامه

Ap Guitar Tuner 1.02 (برای ویندوز xp)

Ap Guitar Tuner 3.08 (برای ویندوز 7)

بعد از اینکه نرم افزار رو دانلود کردید ،‌ اگه میکروفون دارید و بلدید که ازش استفاده کنید که هیچ اما اگه تازه خریدید و یا بلد نیستید راه بندازین به توضیحات گوش کنید :

میتونیم از میکروفون های هدست و یا میکروفون هایی که همراه کارت صدا و یا کارت مودم ارائه میشه و یا از یک میکروفون رو میزی که مخصوص کامپیوتر هست استفاده کنیم.

میکروفون رو در جای صحیح Mic بر روی کارت صدا نصب میکنیم.
(در برخی از حالات که از بلندگوهای 4 ویا 5 تایی استفاده میکنیم ، امکانش هست که صدای میکروفون فقط از باند 3 و 4 پخش بشه ! برای لغو این حالت به قسمت 
Control Panel رفته و نرم افزار مربوط به کارت صوتی خود را فعال کنید و در قسمت Speaker Stup گزینه ی Stereo Speaker را انتخاب کنید. حالا سیستم را Restart کنید)

در این مرحله اگه با ضربه زدن روی میکروفون و یا فوت کردن ،‌نوار زرد رنگ Audio Phonics به حرکت درآمد میتونید مستقیم برید سراغ مرحله ی کوک کردن گیتار. اما اگه بازم نشد ،‌ مراحل زیر رو پیگیری کنید :

1 - بر روی آیکون Volume در Taskbar کلیک کنید تا صفحه ی Volume Control باز شود.
(اگر آیکون 
Volume شما فعال نیست به Control Panel برید و از اونجا به Sound and Audio Device رفته و گزینه ی Place Volume Icon in Taskbar رو تیک بزنید.)

2 - حالا  Volume Control رو باز کنید و Option رو بزنید. گزینه ی Peroperties رو انتخاب کنید.
با باز شدن صفحه ی مربوطه ،‌ در قسمت 
Adjust Volume For گزینه ی Recording رو انتخاب کنید. با این کار لیست Show the Following Volume Control تغییر کرده و کنترل های مربوط به Recording به نمایش درمیایند. توجه داشته باشید گزینه ی Microphone حتما تیک خورده باشد. حالا OK رو بزنید.

3 - صفحه ی Volume Control حذف شده و به جای آن Recording Control به نمایش درمیاید. در پایین ستون Microphone عبارت Select رو تیک بزنید و اهرم متحرک Volume را تا آخر به بالا بکشید.

در این مرحله اگه با ضربه زدن روی میکروفون و یا فوت کردن ،‌نوار زرد رنگ Audio Phonics به حرکت درآمد میتونید مستقیم برید سراغ مرحله ی کوک کردن گیتار. اما اگه بازم نشد ،‌ مراحل زیر رو پیگیری کنید :

1 - در پایین صفحه ی Audio Phonics بر روی Option کلیک کنید تا صفحه ی مربوطه باز شود. حالا لبه ی Devices رو انتخاب کنید و از قسمت Recording Devices تمهیدات لازم رو انجام بدید.
(معمولا این قسمت توسط خود نرم افزار در هنگام 
Instal انجام میشود)

2 - اگر در صفحه ی Audio Phonics ، بعد از کلیک کردن بر روی کلید Play و یا هریک از سیمهایی که نمایش داده شده و در قسمت Type of Tuning ، صدایی از بلندگو نشنیدید ،‌ بعد از اطمینان از روشن بودن بلندگو ها و اتصال صحیح آن به کارت صوتی ، مرحله ی بالا را تکرار کنید. با این تفاوت که بجای انتخاب تمهید مناسب از قسمت Recordin Devices آنرا از قسمت Midi Output Devices انتخاب میکنیم.

در بالا مسائل مربوط به میکروفون و مسائلی که موجب بروز اشکال در عملکرد نرم افزار میشه رو مطرح کردیم. حالا میریم سراغ کوک کردن گیتار :

 

نحوه کوک گیتار

محیطی آرام و بدون سرو صدا انتخاب کنید. حدالامکان صدای بلندگوهای خود را کم کنید یا خاموش کنید و از هدست استفاده کنید تا از بوجود آمدن صدای wow (به دلیل نزدیک شدن میکروفون به بلندگوها) جلوگیری شود.

دهانه ی گیتار را به میکروفون نزدیک کنید و سیم 1 (پایین ترین سیم) یا سیم E را به صدا دربیارید. (صدا باید رسا باشد ، نه خیلی کم و نه خیلی زیاد)

ابتدا به مستطیل آبی رنگ کوچک که در پایین صفحه ی Audio Phonics بصورت افقی حرکت میکند توجه کنید.
این مستطیل باید وقتی صدای سیم 1 دربیاید در محدوده ی 
E باشد. (اگر از قسمت E چپتر باشد باید سیم را سفت کنید تا به محدوده ی مورد نظر برسید.)

حالا به عقربه نگاه کنید. قرار گرفتن عقربه در سمت چپ 0 به منزله ی شل بودن سیم و قرار گرفتن آن در سمت راست 0 به منزله ی سفت بودن سیم است.( تنظیم دقیق زمانی است که عبارت 00+ به نمایش دربیاید. البته با کمی تفاوت هم قابل قبول است و حتما لازم نیست که دقیق روی 00+ تنظیم کنید.)

باقی سیم ها رو نیز میتونید با همین روش کوک کنید.

 

آکورد ها

- برای آشنایی با نحوه ی اجرای آکوردها روی گیتار ، فایل pdf زیر رو دانلود کنید :

تمامی آکوردها

- همچنین میتونید با مراجعه به سایت زیر ، تمام آکوردها رو بصورت آنلاین به همراه صداشون داشته باشید :

Chordbook

۹۲/۱۱/۰۴ موافقین ۲ مخالفین ۰
حسن بدیعی

آموزش گیتار

گیتار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی